TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası
ODAMIZ ÖĞRENCİ ÖRGÜTLÜLÜĞÜ JEOGENÇ TARAFINDAN DÜZENLENEN YAZ STAJ ÇALIŞMASI BAŞLADI

Odamız Öğrenci Örgütlülüğü Jeogenç tarafından programlanan staj çalışması 19.06.2007 tarihinde başladı. Açılış konuşmasını Yönetim Kurulu II. Başkanımız Buket ECEMİŞ in yaptığı çalışmada Yönetim Kurulu Üyemiz Hüseyin ALAN  mühendislik ve jeoloji mühendisliğinde istihdam üzerine konuşma yaptı.

                                                                   

                                                                    

Oda II. Başkanımız Buket ECEMİŞin açılış konuşması ve staj programı aşağıda verilmiştir.

Merhaba arkadaşlar, hepiniz hoş geldiniz. Hepinizi şahsım ve oda yönetim kurulumuz adına saygı ve sevgiyle selamlıyorum. Bu kadar genç ve çoğunluğun hemcinsim olduğu bir topluluğa karşı konuşma yapmak beni hem heyecanlandırıyor hem de mutluluk veriyor.

 

Bugün odamızın 33 yıllık tarihinde önemli bir yer tutacak oda-öğrenci buluşmasının somut bir etkinliğinde daha sizlerle buluşmuş bulunuyoruz.

Jeoloji Mühendisleri Odası 2 ağustos 2002 yılında resmi gazetede yayınlanan ana yönetmeliğimizde de belirtildiği gibi, çalışmalarını iki temel eksen üzerinde yürütmektedir. Bunlardan bir tanesi, mesleğin ve meslektaşın çıkarına çalışmalar yapmak. Bir diğeri ise, ülke ve toplum menfaatleri doğrultusunda çalışmalar yapmak, yani kamu yararına çalışma yapmaktır. Kamu yararı dediğimizde anladığımız, algıladığımız şey nedir? Mesleğimizi ilgilendiren her türlü yeraltı zenginliklerin, yeraltı ve yerüstü sularının, enerji kaynaklarının, çevrenin ulusal politikalar ve sürdürülebilir programlar çerçevesinde toplum yararına kullanılmasıdır. Sahip olduğumuz bu zenginliklerin birer meta unsuru, rant kaynağı olarak görülmemesi; Yani bir başka deyişle gerek yerel gerekse uluslar arası tekellerin çıkarlarına göre değil, toplumun yararına olacak mekanizmaların yaratılması için çalışmalar yapmaktır.

Mesleğimiz ve üyelerimiz için yaptığımız çalışmalar için ana yönetmeliğimizin 5. madde a kısmının 8. bendinde odamız amaçlarından birini çok net ifade eder, izninizle okumak istiyorum:

"Jeoloji öğretimi yapan kuruluşlarla işbirliği yaparak, güncel koşulların ve ülke yararının gerektirdiği nitelik ve nicelikte jeoloji mühendisi yetiştirilmesi için her türlü girişimde, öneri ve katkıda bulunmak; jeoloji mühendisliği öğrencilerinin sorunlarını incelemek; diğer çağdaş ülkelerde uygulanan modellerden de yararlanarak öneriler geliştirmek, bunların gerçekleştirilmesi için girişimde bulunmak; öğrencileri mesleğe hazırlayacak staj ve eğitim çalışmalarında bulunmak; bu konularda üniversite öğretim üyeleri ve öğrencilerle ortak etkinlikler düzenlemek ve öğrencilerin Oda etkinliklerine katılımını özendirmek, Oda amaçları doğrultusunda öğrenci üyeliğini yaygınlaştırmak"

 

Evet arkadaşlar işte bu bakış açısıyla filizlenmiş, yeşermiş ve olgunlaşma sürecini sizlerin de katkısı ve özverisiyle sağlayacağımız JeoGencin bizleri de ateşlemesiyle ve son derece isabetli bir kararla, yaz dönemi stajında bir ilk yapmış olduk.

Daha önce yaptığımız çalışmalara şöyle bir değinelim isterseniz. Odamız, öğrencilerimize yönelik bu etkinliklere yaklaşık 2 dönemdir devam ediyor. 5 yıl önce komisyonunu oluşturduğumuzda sadece bir maya çalmıştık diye düşünmüştük. Ama görüyorum ki bu maya tuttu. JeoGenç‘in Ankara merkez komisyonuyla başlayan ve tüm örgütlülüğümüze yansıyan, gelişen ve zenginleşen süreci, artık kendi etkinliklerini düzenliyor; kendini ispat ediyor. 2004 yılında Mersin Yerel Kurultayı‘nda buluşan öğrencilerimiz, aynı yıl 12 kasımda Ankara‘da Merkezi Kurultay‘da sorunlarını tartıştılar; nasıl bir ülke, nasıl bir dünya, nasıl bir meslek olması yönünde beyan ettikleri düşüncelerini Oda‘ da hayata geçirmeye çalışıyorlar.

Değerli arkadaşlar,

öğrencilerimizin yani sizlerin gelecekte Oda kadrolarını oluşturacağınızı biliyoruz. Odamızın yarınlarına akan ırmağı JeoGenç‘i bu bakımdan önemsiyoruz. Bunun için öğrencilerimize dönük çalışmalarımızdan bahsetmek isterim. 17-18 kasımda Ankara da 2. öğrenci kurultayımızı yapacağız; çalışmaları devam ediyor. Kurultay‘da 2008 dünya yer yılı kapsamında jeoloji ve insan ile nasıl bir eğitim istiyoruz konu başlıklarını tartışacağız. Geçen yıl genel kurulda çıkarttığımız öğrenci ve burs yönetmeliğimiz işlevsel durumda. Keza 15 öğrencimiz Oda‘mız bursunu alıyor. Öğrencilerimiz Eğitim ve Eşgüdüm toplantılarımızın asli üyesi, danışma kurullarımızın önemli bir bileşeni. Burada yapacağımız staj çalışmasından sonra Temmuz sonu Ağustos başında Adana‘da yaz kampı gerçekleştirilecek. Bu kampta Öğrenci Kurultay‘ı konuları işlenecek ve mesleki tartışmalar yapılacak.

Değerli arkadaşlar,

Ülkemizin içinde bulunduğu sosyo ekonomik koşullardan en çok etkilene kesim öğrencilerimiz bunu biliyoruz. Ülkemiz açısından üniversitelerimize baktığımızda; YÖK tarafından üniversitelerimize dayatılan sistem zaman içerisinde ülkemizde kalkınmanın ve ülke kaynaklarından faydalanmanın eşitsizliği nedeniyle, üniversiteler arasında büyük uçurumların doğmasına neden olmuştur. İkili eğitimlerle birlikte 34 ayrı "Jeoloji Mühendisliği" bölümünden her yıl  1400 civarında  öğrenci mezun olmaktadır. Eğitim olanaklarının, öğretim elemanı sayı ve uzmanlıklarının, öğrenci kontenjanlarının farklı olduğu bölümlerimizde laboratuvar olanaklarının olmadığı, yeterli sayıda mikroskop ve pusulanın bulunmadığı, araziye çıkma olanaklarının hiç olmadığı, stajların ikinci plana itildiği teknik gezilerin olmadığı odamızın yaptığı araştırmadan bilinmektedir.

Sevgili Öğrenciler,

Elbette bu kuşatılmışlığın, bu ablukanın dağıtılmasında, aklı, bilimi, toplumsal çıkarı gözeten; işsizliği, yoksulluğu, kader olarak görmeyen yurtsever, demokrat bilim insanlarına,  mühendislere ve onların meslek örgütlerine önemli görevler düşmektedir. Jeoloji Mühendisleri Odası bu görev ve sorumluluğun bilincindedir.

Dünyada sanayi devrimini tetikleyen olayların başında  bilim ve teknikte ki gelişmeler gelmektedir. Fizik, kimya, biyoloji, matematik gibi 5 temel bilimden biri olan jeoloji ve uygulaması olan jeoloji mühendisliğinin sanayi devriminin gerçekleşmesindeki payı ise yadsınamaz bir gerçekliktir. Bu gerçekliğe karşın ülkemiz gibi dışa bağımlı politikalarla günü kurtaran bir anlayışın egemen olduğu sanayileşememiş ülkelerin temel sorunu ise, aklı bilimi ve felsefeyi dışlayan, hurafe ve dogmanın etkin olduğu, akli değil nakli bilginin geliştirildiği, eğitim politikalardır. İşte bu politikalar arkadaşlar, 12 eylülden sonra liselerde jeoloji ve felsefe dersini kaldırmıştır. İşte bu politikalar, bir doğa olayı olan depremleri "takdiri ilahi" olarak topluma sunmuştur. Ne yazık ki bu politikalar 5 büyüklüğünde bir depremde bile yüzlerce insanımızı kaybetmemize neden olmuştur. Bu politikalar sonucudur ki, madencilikten enerji sektörüne, ulaşımdan yerleşime, yerüstü ve yeraltı sularından su politikalarının oluşturulmasına, büyük mühendislik projelerinden, doğal çevrenin korunmasına, küresel ısınmaya, insan sağlığı ve güvenliğine  kadar geniş bir uygulama alanı bulan jeoloji mühendislerinin işsiz kalması.

Değerli Öğrenciler,

Son olarak, Mühendisliğe adım attıktan sonra, böylesi bir olumsuz tabloyla karşılaşmak elbette sizin iradeniz dışında gelişen bir durumdur. Ancak bu onurlu mesleği uygulayacak olanlar olarak, şunu unutmayalım, mesleğimiz insan doğa ilişkisini düzenleyen en önemli meslektir. Bu mesleği uygularken mutlu olacaksınız, öyle ki bilim ve felsefeyle iç içe olan mesleğimizi uygularken salt doğayı anlama yorumlama ile kalmayacak onu değiştirme eylemini de gerçekleştireceksiniz. İnsanların yaşam alanlarının seçiminden yeraltı kaynaklarının aranıp bulunması, insan sağlığından içtikleri suya kadar her alanda topluma hizmet etmenin onurunu yaşayacaksınız. Unutulmaması gereken ise bilimimizi ve mühendisliğimizi kim için ne için kullanacağımızdır. Elbette mühendis sorumluluğumuz toplumun refahı ve erinci için olacak, bilimi ve tekniği halkla toplumla buluşturmak  olacak, ama mühendis kimliğimizden  önce insan olduğumuzu ve insani sorumluluklarımız gereği, biraz önce saydığım olumsuz koşulları değiştirmeyi, insanca yaşayacağımız bir ülke mücadelesi de  vermeyi unutmamamız gerektirmektedir.

Sözlerimi bitirirken, bu etkinliği düzenleyen komisyon üyelerimize teşekkür ediyorum. Bunun yanında kursun düzenlenmesinde başından sonuna kadar yer alan Oda‘mız Bilimsel Teknik Kurul jeoloji hizmetleri üyesi Dr. Necati Turhan‘a engin deneyim ve bilgi birikimini esirgemediği için sonsuz şükranlarımı sunuyor, yine bilgi birikimlerini sizlerden esirgemeyen değerli meslektaşlarım hocalarımıza da Oda‘m adına teşekkürlerimi iletiyor, kursun başarılı geçmesini diliyor, özerk ve demokratik bir üniversite özlemiyle hepinizi saygı ve sevgiyle selamlıyorum.

Buket Ecemiş

II. Başkan

Program

19 HAZİRAN SALI

10.00-10.30 AÇILIŞ KONUŞMASI

( BAHADIR GÜLER, MİHRİBAN GENÇ & BUKET ECEMİŞ )

10.30-11.30 JEOLOJİ MÜHENDİSLERİ İSTİHDAM ALANLARI

( HÜSEYİN ALAN)

11.40-13.00 HARİTA KULLANIMI

( NECATİ TURHAN )

13.00-14.00 ÖĞLE YEMEĞİ

14.00-17.15 MTA GEZİSİ

14.00-15.30 UZAKTAN ALGILAMA LABORATUARI TANITIMI

( BORA GÜRÇAY )

15.40-17.15 UZAKTAN ALGILAMA

( BORA GÜRÇAY )

17.30-18.30 JeoGenç SÖYLEŞİLERİ-I

Yetkin Mühendislik Tartışmaları/ Hakkı Atıl

20 HAZİRAN ÇARŞAMBA:

10.00-12.00 LEVHA HAREKETLERİ VE DEPREM ÜRETEN FAYLAR

( ERDAL HERECE )

12.00-13.00 ÖĞLE YEMEĞİ

13.00-14.30 ENDÜSTRİYEL HAMMADDELER
(Mustafa KIRIKOĞLU ?)

14.40-16.30 METALİKLER

( SELAHATTİN YILDIRIM )

16.40-17.40 FİLM GÖSTERİMİ

BEYNELMİLEL

21 HAZİRAN PERŞEMBE:

10.00-11.30 JEOTERMAL ENERJİ

( İBRAHİM AKKUŞ )

11.40-12.30 KARST VE MAĞARA OLUŞUMU

( KORAY TÖRK )

12.30-14.00 ÖĞLE YEMEĞİ

14.00-15.30 SEDİMANTOLOJİ (ÇÖKELME ORTAMLARI) (Yavuz HAKYEMEZ )

15.40-17.00 JeoGenç SÖYLEŞİLERİ

KÜRESEL VE YEREL MADENCİLİK / Tahir ÖNGÜR

 

22-23-24 HAZİRAN:

 

ARAZİ ÇALIŞMASI

Cuma 08:30- 18:00 (Necati TURHAN)

TEMELLİ - ALCI - TÜRKOBASI

Cumartesi: 08:30 -18:30 (Mustafa DÖNMEZ, Ali Ekber AKÇAY, Necati TURHAN)

ELMADAĞ - BEYNAM

Pazar: 08:30 - 18:00 (Necati TURHAN)

HAYMANA

Okunma Sayısı: 3204
En Çok Okunanlar
TMMOB
Jeoloji Mühendisleri Odası